Het verengingsmodel ligt de laatste jaren onder een vergrootglas. Wat is de toekomst van een sportclub en hoe toekomstbestendig is de huidige vorm? Moeten clubs zich meer op de markt richten of beter gaan luisteren naar de leden? Berend Rubingh heeft middels twee tekenfilms heel goed inzichtelijk weten te maken voor welke wezenlijke vraagstukken sportclubs staan en hoe ze daar het beste vorm aan kunnen geven. Ook hij is de laatste jaren al lerende tot inzicht gekomen dat marktgericht denken een brug te ver is en dat besturen vooral het DNA van de club kennen, vanuit structuur dienen te opererend en vooral aandacht moeten hebben voor de cultuur binnen de club. Dit laatste onderdeel is vaak onderbelicht terwijl daar juist het grootste verschil gemaakt kan worden. Lutger Brenninkmeijer gaat clubs langs en tekende het verhaal op van Sprint Breda.

Lees het hele artikel hier. Het hele artikel is nu gratis beschikbaar via bovenstaande link, maar normaal gesproken enkel voor abonnees van Sport FM, al meer dan 20 jaar het vakblad voor sportorganisaties. Voor €20,00 per jaar ben je al abonnee en dan krijg je 12x per jaar Sport FM digitaal, E-Specials over tal van onderwerpen en diverse digitale tools.

Ook abonnee worden? Dat is fijn, dan kunnen wij ons onafhankelijke werk blijven voortzetten. Hier kan je je aanmelden