Door teruglopende inkomsten uit subsidies en minder contributie opbrengsten als gevolg van dalende ledenaantallen zien veel verenigingen zich genoodzaakt andere activiteiten te ontwikkelen om geld te ‘verdienen’. Er zijn echter ook clubs waarbij dat helemaal niet aan de orde is en het creatieve ondernemerschap als ‘vanzelf’ bij de verenigingscultuur past.

Paul Boehlé heeft in de afgelopen twee jaar voor Sport FM veel sportclubs bezocht en beschreven die werk maken van dat ondernemerschap. Tijd voor een tussenstand. In de komende edities zullen we nog enkele clubs langs deze meetlat leggen.

Lees het hele artikel hier. U heeft een deel uit het artikel gelezen. Het hele artikel is nu gratis beschikbaar via bovenstaande link, maar normaal gesproken enkel voor abonnees van Sport FM, al meer dan 20 jaar het vakblad voor sportorganisaties. Voor €20,00 per jaar ben je al abonnee en dan krijg je 4x per jaar Sport FM op de mat, 4x per jaar een digitaal magazine, E-Specials over tal van onderwerpen en diverse digitale tools.

Ook abonnee worden? Dat is fijn, dan kunnen wij ons onafhankelijke werk blijven voortzetten. Hier kan je je aanmelden