Door Peter Scholten

Dit vindt Peter er van: ‘Als je je waarde niet kent, kun je die ook niet communiceren’

Diverse onderzoeksbureaus doen onderzoek naar de waarde van sport. Om deze aan te tonen worden kosten-baten-analyses opgesteld; complexe spreadsheets met vooral veel matig onderbouwde aannames over causaliteit, attributie (de mate waarin een effect aan een organisatie is toe te rekenen) en ‘deadweight’ (wat zou er zijn gebeurd als je helemaal niets had gedaan?).

Zoals recent het rapport Wat is de sociaal economische waarde van sporten en bewegen van het onderzoeksbureau Ecorys van augustus 2017.

U heeft een deel uit het artikel gelezen. Het hele artikel is beschikbaar voor abonnees van Sport FM, al meer dan 20 jaar het vakblad voor sportorganisaties. Voor €20,00 per jaar ben je al abonnee en dan krijg je 4x per jaar Sport FM op de mat, 4x per jaar een digitaal magazine, E-Specials over tal van onderwerpen en diverse digitale tools.

Ook abonnee worden? Dat is fijn, dan kunnen wij ons onafhankelijke werk blijven voortzetten.

Hier kan je je aanmelden